Contabilitatea institutiilor publice. Intocmirea si depunerea situatiilor financiare, 5-7 februarie 2016 – Proiect ContaPlus

0

contabilitateIn urma evaluarii se obtine CERTIFICAT DE ABSOLVIRE pentru ocupatia „Specialist in planificarea, controlul si raportarea performantei economice”, Cod COR 242 110, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice.

Lector invitat:Specialist din cadrul Directiei de Metodologie Contabila Institutii Publice

TEMATICA ABORDATA:
1. Intocmirea si depunerea situatiilor financiare la 31 decembrie 2015.
Particularitati in aplicarea Normelor metodologice privind inchiderea conturilor de finantare, de disponibil si stabilirea rezultatului patrimonial  pentru institutiile publice finantate de la bugetul de stat, local, asigurari, institutii publice finantate integral sau partial din venituri proprii, precum si pentru activitati finantate din venituri proprii.
2. Cerinte privind cresterea calitatii informatiilor din situatiile financiare ale institutiilor publice. Prioritati realiste.
3. Noutati legislative in domeniul financiar – contabil: OuG nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare; Omfp nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile.
4. Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor (Omfp 2.861/2009).
Plusuri si minusuri aparute cu ocazia efectuarii inventarierii si evidentierea acestora in contabilitate.
5. Patrimoniul institutiilor publice – evidenta, administrare si inventariere: regimul bunurilor din domeniul public si privat al statului si al unitatilor administrativ – teritoriale aflate in administrarea institutiilor publice; reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporale aflate in patrimoniul institutiilor publice (Omef 3.471/2008); operatiuni de consolidare.
6. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor la institutiile publice – ALOP (Omfp 547/2009 pentru modificarea si completarea Omfp 1.792/2002). Actiuni multianuale.
7. OuG 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Sistemul national de raportare: avantajele si beneficiile aduse institutiilor publice.
8. Proceduri contabile. Modele de elaborare.
9. Contabilitatea de angajamente vs. contabilitatea de numerar in statele membre ale Uniunii Europene.
10. Organizarea si conducerea contabilitatii in institutiile publice (noutati legislative).
11. Standardele Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSAS): particularitati si stadiul implementarii acestora.
12. Standardele Europene de Contabilitate pentru Sectorul Public (EPSAS): noutati privind sistemul de raportare al institutiilor publice.
13. Aplicatii practice si studii de caz.

INREGISTRAREA LA CURS: Se face in baza transmiterii formularului de inscriere completat la adresa de e-mail [email protected] sau la numarul de fax: 0372.004.507

TAXA DE INSTRUIRE: 900 LEI*Taxa include: suportul de curs si materialele auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break-uri, taxa de examinare A.N.C.

TAXA DE SERVICII CAZARE (OPTIONAL): 700 LEI *Taxa include: cazare in regim double (doua nopti) si
pensiune completa pentru participantul la curs. BONUS: CAZARE SI MIC DEJUN GRATUITE PENTRU INSOTITOR!

Telefon: 0730.102.230 / 021.222.00.29
E-mail: [email protected]

Share.

Leave A Reply