Cele mai riscante idei de afaceri de inceput

0

23 ianuarie 2007

Afacerile cu cel mai ridicat risc de afacere sunt prezentate de celebra  publicatie "Forbes".

Pentru realizarea materialului, revista a utilizat datele Biroului de Statistica a Muncii (BLS) din SUA.
Conform acestor date, rata de esec in industrie este foarte mare. Pentru o mai buna clasificare, studiul a impartit domeniile industriei in 10 grupe. Printre criteriile studiului s-au numarat: experienta echipei de conducere, locatia si facilitatea cu care alte companii intra pe piata.

Atfel, cele mai riscante idei de afaceri sunt:

1. Transporturile. In acesta sectiune se regasec: afacerile cu taxi, limuzine, ambulante sau dricurile. Toti detinatori de astfel de afaceri sunt afectati de taxele mari de asigurare si scumpirea combustibilului. La aceastea se mai adauga si competia acerba.

2. Magazinele de imbracaminte. Riscurile reies din saturarea pietei cat si instabilitatea vanzarilor in functie de sezon. Afacerile mici sunt de cele mai multe ori zdruncinate de marcile mari ale hainelor. De asemenea, schimbarea tendintelor in moda si a gusturilor este o variabila, care afecteaza afacerea.

3. Restaurante si baruri. Clark Wolf, consultant al unei retele de restaurante din New York catalogheaza acest tip de afacere "in mod obisnuit dezamagitoare". De multe ori, restaurantele sunt supuse esecului din cauza unei sub-capitalizari.

4. Comunicatiile. Pentru un frurnizor independent, comunicatile reprezinta asumarea unui risc foarte mare, in conditiile in care piata este supraaglomerata de companiile mari. Pentru a accesa acest tip de afacere, sunt necesare sume uriase si oferte consistente.

5. Agentiile si operatorii de turism. Unitatile de turism se confrunta cu neincrederea clientilor in avantajele unei oferte ale unei agentii de turism comparativ cu organizarea unei excursii pe cont propriu. De asemenea agentile de tursim trebuie sa includa in oferta destinatii exotice, locatii in care unitatile de profil online nu sunt foarte eficiente.

6. Magazinele de alimente. In aceasta componenta sunt incluse: supermarketuri, vanzarea de fructe si vegetale. Cele mai mari riscuri sunt determinate de existenta marilor retele de profil existente pe piata.

7. Serviciile personale. Acest tip de afacere presupune: firmele de curatenie, spalatoriile, cizmariile. Cel mai important aspect al afaceriie este locatia, deoarece nimeni nu va parcurge o distanta considerabila pentru a obtine una stfel de serviciu. Tacticile de atragere a clientilor prin preturi reduse determina pe termen lung o amortizare anevoiasa a investitiei.

Sursa: Banii Nostri, 23 ianuarie 2007

Share.

Leave A Reply