(P) Tehnica prin care abordezi clientul, depinde de ceea ce vinzi

0

Produsul perfect este un mit. Insa un produs de calitate, care se vinde bine, este scopul tuturor celor care au in plan sa isi deschisa o afacere. Sigur, cei mai multi tineri antreprenori la inceput de drum se afunda in mitul produsului perfect si gasind imperfectiuni in ceea ce ofera ajung in impas. Insa cum ajunge un produs sa fie de succes in ciuda imperfectiunilor lui?

In primul rand, trebuie sa abordam la sigur nisa in care ne dorim sa activam. Sa cautam produsele deja pe piata sau idei de afaceri profitabile, adica oportunitati de a imbunatatii calitativ un produs sau o nisa inca neexplorata a pietei. Sigur, pare cel putin bizar sa mai fie inca ceva neabordat in contextual in care oamenii fac implanturi intracraniene care restabilesc mobilitatea oamenilor paraplegici. Insa tocmai faptul ca inca nu exista produsul perfect ne ofera aceasta sansa.

Feedback-ul pe care il primim de la clienti fie prin plangeri, fie prin mesaje sau prin sectiunea „sugestii” sunt exact rampa ce leaga produsul comun de produsul care se imbunatateste constant si atinge cele mai mari nevoi ale pietii actuale.
In orice caz, daca deja ai gasit portita prin care sa intrii in piata, ai analizat ceea ce vrei sa aduci in atentia publicului din toate unghiurile si ai deja o baza de feedback, trebuie sa iei in considerare ce tehnici de vanzare vei folosi pentru a iti face produsul cunoscut si a genera cat mai multe vanzari.

Avand in vedere cantitatea de informatie disponibila in piata de business, studiile din ultimii ani si faptul ca putem fi mereu la zi cu informatii despre psihologia consumatorului am spune ca nu este atat de complicat sa alegem tehnica ideala pentru produsul nostru. Cu toate acestea, abordarea clientului trebuie sa se muleze atat pe client, nevoile lui, cat si pe produsul nostru.

Asadar, cum stabilim cea mai buna abordare a clientilor pe piata? In primul rand ne punem intrebari despre consumator. Site-ul Portal Management ne indeamna sa ne intrebam si sa ne raspundem la intrebari de acest fel:

•    Care sunt cele mai mari temeri pe care le pot intampina potentialii nostrii cumparatori de la produsul nostru?
•    Ce acopera produsul meu si nu o fac alte produse?
•    Cum infrunt temerile clientilor si evidentiez cu ce le schimba in bine viata produsul meu avand in vedere lucrurile noi pe care le ofera?

Stabilirea tehnicii de vanzare ideala o poti face abia dupa ce ti-ai raspuns la aceste intrebari. Pentru ca raspunsurile iti pot spune mai intai care este cea mai buna cale de abordare a clientului si cum ajungi sa ii oferi cel mai bine aceste informatii. Practic, trebuie sa combini regula conform careia asculti mai mult decat vorbesti, cu cea in care ridici tu probleme si inveti sa combati temerile clientilor tai. Tehnicile cu adevarat viabile, pentru a iti dezvolta afacerea sunt cele care iti permiti sa abordezi raspunsurile la intrebari inca de la inceput si sa le pui in prezentarea produsului tau.

Share.

Leave A Reply