(P) 3 elemente de logistica vitale pentru un centru comercial

0

Centrele comerciale sunt niste ecosisteme vii, in care buna functionare a acestora depinde foarte mult de logistica. Atunci cand exista un sistem logistic excelent si foarte bine implementat, rezultatele pozitive nu intarzie sa apara. In Romania exista astazi o multime de centre comerciale, impartite foarte bine pe categorii de consum, de la marile magazine de bricolaj, la mall-uri. Faptul ca reusesc atat de bine sa controleze un asemenea flux de oameni si marfuri, cu o atat de buna precizie, tine in primul rand de sistemul logistic foarte bine pus la punct.

1. Sistemul de distributie

Sa poti pune oricand la dispozitia clientilor o gama variata de produse, fructe si legume, peste proaspat, produse sanitare, produse de panificatie sau electrocasnice mari, presupune sa ai un sistem de distributie foarte bine pus la punct. Sute de furnizori, sute de masini de diferite gabarite, puncte de desfacere, personal care se ocupa cu manipularea marfurilor etc. Competitia dintre marile lanturi de hipermarketuri este conditionata de capacitatea fiecarei entitati de a-si dezvolta reteaua de furnizori, astfel incat marfa sa nu lipseasca niciodata de pe rafturi.

2. Logistica interna

Nu este suficient sa dispui doar de o retea de furnizori bine pusa la punct, impartita pe orase si categorii de produs, daca nu rezolvi treburile interne ce tin de organizare, desfacere, amenajarea pe raft. Toate marile magazine dispun de ascensoare pentru marfa foarte bune, stivuitoare, o armata intreaga de manipulanti si foarte multa disciplina. La un asa flux urias de intrari de marfa, trebuie ca totul sa fie foarte bine pus la punct, pentru a nu se produce astfel decalaje, intarzieri sau alterari ale marfurilor. De aceea, este nevoie de o foarte buna coordonare interdepartamentala, pentru ca toti clientii sa fie multumiti.

3. Softuri pentru logistica

Atunci cand trebuie sa gestionezi in fiecare zi cantitati uriase de produse, sau fluxuri interminabile de materii prime, din toate colturile lumii catre o anumita tara, fara un soft foarte bun, sistemul tau logistic nu va functiona. Or, din telefon sau din mail-uri nu ai cum pur si simplu sa acoperi intreaga activitate, extrem de dinamica de altfel. De aceea, ai nevoie de soft foarte bun de gestionare a resurselor, ce permite vizualizarea in timp real a tuturor schimbarilor din compania ta, pentru cele mai bune rezultate. Un astfel de soft poate prelua o gama intraga de aspecte, pentru a-ti usura astfel munca de zi cu zi.

Iata doar cateva aspecte de logistica de care marile magazine tin cont, pentru o buna coordonare a activitatii lor zilnice. Totul tine de coordonare si de modul in care comunicarea este implementata, atat client-furnizori, cat si interdepartamental. Softurile sunt extrem de utile pentru a avea o viziune de ansamblu asupra intregului business, iar un program bun nu numai ca are o functie de cuantificare, insa poate oferi in timp real solutii si previziuni despre viitoarea perioada. De asemenea, lifturile de marfa sunt o cheita importanta a sistemului logistic din interiorul magazinului, pentru o mai buna coordonare in-house a resurselor si a materiilor prime.

Share.

Leave A Reply