(P) 3 idei pentru afaceri de succes in e-commerce

0

La inceputul acestui an, Mediafax anunta ca anul 2017 va fi anul finantarilor pentru IMM-uri. Luna martie a adus programe de finantari destinate start-up-urilor si incubatoarelor de afaceri. Dintre aceste, foarte multe se adreseaza mediului online. Afacerile e-commerce se refera la tranzactiile comerciale online, in speta la magazinele online.

Acestea sunt prezentate ca fiind website-uri dinamice, in care comerciantul isi prezinta produsele, urmand ca vizitatorii (clientii) sa isi aleaga produsele pe care doresc sa si le achizitioneze prin intermediul platii online. Potrivit Wall Street, in Romania vanzarile din e-commerce in 2016 au atins circa 2 miliarde de euro, inca sub 5% din totalul pietei de retail.

Chiar si in acest context, mediul online este potrivit dezvoltarii unor afaceri de succes. Prin urmare, daca iti doresti sa devii intreprinzator, mai intai trebuie sa cercetezi piata, sa analizezi in ce domenii s-au dezvoltat afaceri in ultima vreme si sa analizezi factorii care le- au adus succesul.

In cele ce urmeaza, noi iti propunem 3 idei pentru afaceri de succes in e-commerce, care sa te ajute sa iei in cunostinta de cauza decizia infiintarii unei firme pe cont propriu.

Magazin online de produse traditionale romanesti

In general, aceste tipuri de produse sunt destinate mai mult strainilor pasionati de suveniruri si produse traditionale. Insa, sunt afaceri in Romania care comercializeaza produse traditionale romanesti pentru clientii romani , la preturi extrem de competitive. Un astfel de exemplu este Made Romania, care a demarat afacerea la sfarsitul lui 2013, prin semnarea de contracte direct cu producatorii. Pana la 1 Iunie 2014, cand a fost lansat si site-ul, s-au achizitionat, fotografiat si au fost redactate descrieri pentru un numar de aproximativ 500
produse ce au la baza ceramica, lemnul, panza sau covoarele. De atunci, aceasta afacere online reuseste cu succes sa le ofere consumatorilor produse romanesti de foarte buna calitate la preturi bune.

Cu toate acestea, si pentru ei este destul de greu sa ajunga la producatorii importanti din Romania, care se adreseaza in mare parte magazinelor din strainatate. Daca piata pe acest segment de produse s-ar mari, atunci si producatorii ar avea o prezenta activa in randul consumatorilor romani, preturile ar fi din ce mai competitive, iar veniturile intreprinzatorilor din acest domeniu, pe masura eforturilor lor.

In 2016 cifra de afaceri cumulata pe cele 2 firme ce sustin portalul a fost de aproximativ 500.000 Euro. Aceasta a influentat in mod pozitiv planurile pentru acest an, planuri ce vizeaza lansarea market place-ului maderomania.ro pentru a integra cat mai rapid producatorii de la care se primesc solicitari. Daca aceste obiective se concretizeaza, in 2017 reprezentantii companiei spera sa depaseasca 1 milion de Euro si mai mult de 80 de producatori locali in portofoliu.

„Personal, imi doresc sa putem influenta cat mai multi producatori sa fie prezenti online. Aici, ma refer nu numai la cei mici, ci si la majoritatea producatorilor mari, care nu au aproape nici un fel de prezenta online. Cu toate campaniile media existente, ei sunt in continuare foarte reticenti.” A spus Cristi Birzu, Manager General Made Romania.

Magazin online de haine

O alta categorie de produse care se preteaza succesului in mediul online este cea reprezentata de haine. Desi aceasta nisa este destul de aglomerata, fiind multi jucatori de acest tip pe piata de e-commerce, detaliile fac diferenta. In cazul Inpuff, diferenta este reprezentata de faptul ca magazinul online vinde haine „made in Romania”. Fotografiile de pe site sunt originale, iar colectiile contin cateva branduri in exclusivitate.

Dupa realizarea comenzii, operatorii suna clientele pentru a se asigura ca au ales marimea potrivita, iar in procesul de comanda se solicita dimensiunile clientelor pentru a le propune marimea potrivita. Mai mult decat atat, Inpuff ofera un sistem de fidelizare care presupune ca, daca se inregistreaza pe site, clientii beneficiaza in mod constant de o reducere de 3%. Preocuparea pentru calitate este reflectata si la nivel de vanzare.

Astfel, sistemul de plata este unul divers: se poate plati cu cardul, prin Paypal sau la livrare. Mediul online presupune o dezvoltare continua la nivel tehnic, astfel ca Inpuff a dezvoltat si o aplicatie foarte atragatoare si stabila pentru Android, respectiv pentru IOS: http://bit.ly/InPuffApps. La prima comanda in aplicatie se primeste o reducere de 5%.

Inceput in 2011 ca distribuitor al brandului Atmosphere in Pitesti, Inpuff distribuie acum acest brand in toata tara si in Europa, atingand in 2016 suma de 800.000 Euro. Planurile pe 2017 urmaresc cresterea cu 50% a numarului de clienti si „sa optimizam procesele din cadrul firmei, sa oferim clientilor nostri o experienta cat mai frumoasa”, spune Mihai Horhoianu, Managing Partner Inpuff.ro.

Magazin online complet de instalatii

Desi poate parea curios, succesul in e-commerce vine si de la firme ce ofera solutii complete pentru instalatii. Reusita lor: sa fie foarte buni in tot ceea ce fac! Specializati in vanzarea unei largi game de instalatii termice si sanitare, Roinstalatii ofera numai produse de calitate la preturi corecte. Deoarece colaboreaza cu marci de renume din domeniul instalatiilor, calitatea produselor pe care le comercializeaza reprezinta o a doua carte de vizita, potrivit site-ului lor.

„Povestea” roinstalatii.ro a inceput in anul 2011, dupa un singur plan: „sa ne punem in locul clientilor nostri, sa le intelegem nevoile si sa fim mereu alaturi de ei”, a spus Cristian Matei, Director de Vanzari Roinstalatii.

De-a lungul timpului, peste 7000 de oameni au cumparat produsele lor, reusind ca in 2016 compania sa atinga o cifra de afaceri de 1,3 mil. Euro. Pentru anul 2017, isi propun sa ofere cele mai noi si profesioniste solutii in domeniu, pentru a castiga respectul si fidelitatea clientilor sai.

In mod cert, pentru a ajunge o afacere de succes in e-commerce, toate aceste afaceri au avut nevoie de actiuni de marketing, de comunicare, de resurse tehnologice, dar mai ales de analize si adaptari la nivel de website. In acest sens, au fost desfasurate o serie de optimizari de catre echipa DWF, o agentie specializata in optimizare SEO, pentru a creste vizibilitatea pe site si pentru a atrage cat mai multi vizitatori.

Share.

Leave A Reply