10 Reguli care iti asigura succesul in afaceri

2

Initierea unei afaceri a devenit destul de simpla in zilele noastre in mare parte datorita accesului la tehnologie si la Internet. Dar este nevoie de mai mult decat tehnologie si internet pentru a obtine succesul in afaceri.

De ce este nevoie pentru a incepe o afacere si a o transforma intr-un succes? Desi nu exista un singur raspuns care sa se potriveasca tuturor afacerilor si tuturor antreprenorilor, exista totusi o serie de practici care sunt comune antreprenorilor de succes. Indiferent de ce vinzi, intelegerea acestor aspecte si practicarea lor te va aduce mai aproape de succesul scontat.

1. Fii sincer cu tine. Daca nu iti place afacerea ta, daca nu esti mandru de ce faci si nu poti sa te lauzi cu asta rudelor si prietenilor tai, atunci nu mai continua. Daca conduci o afacere care nu iti place si in care nu crezi, indiferent ca te bucuri de un succes temporar, mai devreme sau mai tarziu vei renunta sau vei da faliment. Este extrem de important sa iti placa ceea ce faci!

2. Gaseste o nevoie si acoper-o. Da, acesta este un sfat care se repeta la nesfarsit, dar doar pentru ca functioneaza. Cea mai simpla afacere este aceea care ofera produse si servicii de care clientii stiu deja ca au nevoie. Motivul: nu e nevoie sa cheltui enorm de multi bani pentru a-i convinge pe potentialii tai clienti ca au nevoie de produsul/serviciul tau. Astfel, te vei concentra pe a-i convinge ca esti cea mai buna solutie pentru a-si acoperi nevoia. Asigura-te doar ca acestia sunt dispusi sa cheltuie pentru a-si satisface aceasta nevoie.

3. Alege produse sau servicii care se vor vinde pe o suma mai mare fata decat te costa pe tine sa le realizezi. Daca diferenta dintre costul tau de productie si pretul de vanzare este prea mica, vei avea dificultati in a-ti dezvolta afacerea. Cand marja de profit este prea mica, nu ai suficienti bani pentru a angaja mai multi oameni, a plati chiriile, a face publicitate sau a acoperi alte cheltuieli implicate de cresterea afacerii.

4. Fa estimari realiste asupra cheltuielilor … si apoi dubleaza-le. Majoritatea antreprenorilor la inceput de drum omit o serie de cheltuieli cum ar fi cele de marketing, de executie, de regie, plata taxelor si impozitelor sau salariul propriu sau pur si simplu le subestimeaza semnificativ.

5. Fii sincer cu clientii si cu potentialii tai clienti. Nu fa promisiuni pe care nu le poti acoperi. Nu minti sau nu exagera cu privire la beneficiile produsului/serviciului tau si livreaza mereu un produs/serviciu de calitate. Recomandarile reprezinta cea mai importanta sursa de noi clienti pentru o afacere aflata la inceput, iar Internetul si social media reprezinta canalele perfecte prin care clientii povestesc experientele pozitive si negative pe care le-au avut cand au achizitionat un produs sau un serviciu.

6. Intelege importanta marketingului si invata sa-l folosesti eficient. Clientii nu vor incepe sa-ti bata la usa doar pentru ca ai creat o capcana de soareci mai eficienta sau pentru ca ai scris o carte grozava despre cultivarea castravetilor. Pentru a ajunge sa ai clienti vei avea nevoie sa utilizezi instrumente de marketing pentru a-ti promova produsele si serviciile constant.

7. Trateaza-ti distribuitorii, angajatii si furnizorii de servicii cu respect si arata-le aprecierea ta. Ei reprezinta o parte importanta din afacerea ta si din succesul tau. Fa-i sa se simta ca fac parte din echipa ta si asta iti va asigura colaborarea si ajutorul lor in orice imprejurare. Nimeni nu are nevoie de un client mereu nemultumit, care negociaza totul la leut si cauta defecte pentru a obtine mereu reduceri. Risti, in acest caz sa ramai fara furnizori sau angajati cheie cand iti este lumea mai draga.

8. Utilizeaza internetul. Indiferent ce vinzi si cui vinzi, exista sanse destul de mari ca o parte din clientii tai sa utilizeze internetul intr-un fel sau altul pentru a achizitiona produsele tale. Asigura-ti o prezenta online atractiva si care sa ofere cat mai multe informatii despre produsele/serviciile tale pentru a le usura acestora decizia de cumparare. Daca potentialii tai clienti nu gasesc detalii despre compania ta sau despre produsele/serviciile tale in cautarile lor online, exista posibilitatea de a se indrepta spre un competitor de-al tau mai prietenos cu Internetul.

9. Nu te astepta la miracole. Da, probabil ai auzit si tu ca exista oameni care castiga bani in timp ce dorm sau se afla in vacanta – Internetul face toate astea posibile. Dar de obicei asta se intampla dupa ce au investit extrem de mult timp, bani si efort in cresterea afacerii lor si in dezvoltarea echipei care o mentine profitabila.

10. Reaminteste-ti ca Unu este cea mai singura si nefericita cifra in afaceri. Un produs, un serviciu, un client principal, un singur furnizor sau toate arhiva companiei pastrata pe un hard drive fara backup periodic, toate astea sunt retete sigure pentru esec. Daca ai un singur produs sau serviciu, pierzi sansa de a avea un profit mai mare vanzand mai multe produse/servicii unor clienti care deja te stiu si au incredere in tine. Daca iti bazezi toata afacerea pe un singur client sau pe un singur furnizor, risti sa dai si tu faliment atunci cand el are probleme de cash-flow sau, in cazul clientului cand obtine un pret mai bun si decide sa cumpere din alta parte. Daca toata arhiva ta se afla pe un computer si nu ai back-up periodic, o distrugere a hard drive-ului poate avea un impact devastator asupra afacerii tale.

Mult succes in dezvoltarea afacerii tale!

Articol publicat pe pagina web www.planeafacere.ro in cadrul proiectului StartUp Now! Dezvoltare prin antreprenoriat pentru regiunea Centru cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020

Share.

2 comentarii

Reply To Alexandra Cancel Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.