10 pasi sa iti incepi propria afacere

4

succes_pasiAtunci cand te hotarasti sa incepi o afacere sunt mai multi pasi de parcurs, care depind de tipul de afacere sau de domeniul de activitate, insa  cei care urmeaza se aplica la marea majoritate a ideilor de afaceri.

Daca simti ca esti gata sa fii propriul tau sef, in cele ce urmeaza, ai descrisi care sunt cei 10 pasi esentiali de parcurs atunci cand ti-ai propus sa ai o afacere.

Pentru inceput vom enumera pasii pe scurt, apoi ii vom detalia:

  1. Aduna informatii despre domeniul de activitate dorit si afacere.
  2. Creaza un plan de afacere profesionist
  3. Cauta finantatori si persoane ajutatoare
  4. Ocupa-te de formalitatile legale de deschidere a unei firme
  5. Alege numele firmei, logo, sloganul si strategia de vanzare
  6. Stabileste o prezenta web
  7. Promovarea
  8. Asigura sediul
  9. Stabileste un brand
  10. Analizeaza abilitatile care trebuiesc dezvoltate

1. Aduna informatii despre domeniul de activitate dorit si despre afacere. In primul rand, trebuie sa te gandesti la afacere, la idee, cum ar putea fi mai bine materializata, sub ce forma. In faza de start-up va trebui sa decizi daca afacerea va fi part-time sau full-time, daca ai nevoie de un birou sau daca vei lucra de acasa, daca o vei crea de la zero sau daca vei achizitiona o franciza.

Urmatorul pas este alegerea tipului de firma: PFA, SA, SRL, SNC, SCA, etc. Daca vrei sa afli care sunt diferentele dintre un PFA si o microintreprindere, intra AICI. Pentru a alege tipul firmei, trebuie analizata afacerea, sursele de finantare, prognoze obiective privind dezvoltarea ei. Pentru a vedea ce tip ce firma se potriveste afacerii tale, parcurge articolul ACESTA. Este foarte important ca ceea ce iti doresti sa faci, sa fie ceva realist si potrivit pentru tine. Studiaza clientela si nevoile sale, dar si competitia, pentru a sti care iti sunt sansele de reusita.

2. Creeaza un plan de afacere profesionist. Planul de afacere este esential deoarece acesta este harta a ceea ce vrei sa faci destinata investitorilor, finantatorilor, angajatilor, partenerilor de afaceri. De asemenea este o oglinda a ta ca antreprenor, deoarece esti responsabil de tot ce este scris in plan. Planul trebuie sa fie adaptat in functie de specificul afacerii, productie, comert, servicii, etc.

Un plan de afacere trebuie sa se concentreze pe raspunsul la intrebarile „ce va face firma ta”, „cum va aduce profit” si „de cati bani ai nevoie pentru start-up”. Totul trebuie sa fie scris pe baza informatiilor adunate in pasul anterior. Informatii detaliate despre cum se face un plan de afaceri gasesti AICI.

3. Cauta finantatori si persoane care te-ar putea ajuta. Acest pas este unul critic pentru ca finantarea este cea mai importanta etapa in deschiderea unei afaceri. Trebuie luata in considerare natura afacerii care urmeaza a fi lansata. Sursele pot veni sub diverse forme, prin credit bancar, fonduri guvernamentale, economii personale, de la prieteni sau familie. Trebuie avut in vedere faptul ca procesul de obtinere a acestor fonduri de finantare poate dura de la cateva luni la mai mult de un an, in cazul in care este vorba de fonduri nerambursabile. De asemenea, trebuie sa analizezi de unde iti poti procura ajutor. Daca ai nevoie de consultanta in domeniul contabil sau legal, stabileste-ti cunostinte de incredere in aceste domenii.

4. Ocupa-te de formalitatile legale de deschidere a unei firme. Procesul de infiintare a unei firme de tip SRL ar trebui sa dureze 3 zile lucratoare de la depunerea dosarului. Trebuie parcursi urmati urmatorii pasi:

  • alegerea si rezervarea denumirii firmei;
  • stabilirea obiectivului principal de activitate si a celor secundare conform CAEN;
  • depunerea capitalului social la banca;
  • stabilirea sediului social;
  • redactarea actului constitutiv;
  • declaratia pe propria raspundere.

 5. Alege numele firmei, logo, sloganul si strategia de vanzare. Numele firmei ales anterior va trebui sa reflecte cel mai bine firma, la fel si logo-ul, sa fie simplu, usor de retinut si sa atraga privirea. Prin aceste elemente, iti construiesti un brand. Nu este usor si nici nu se intampla peste noapte, este nevoie de timp.

Elementele de identificare ale firmei trebuie sa se gaseasca pe cartile de vizita, formulare, si alte materiale care ar putea intra in contact cu potentiali clienti. Tot in acest moment este timpul sa iti stabilesti strategia de vanzari, care sa fie in corelatie cu obiectivele firmei.

6. Stabileste o prezenta web. Daca analizele asupra clientelei tinta, competitiei, duc la concluzia ca prezenta online este necesara, acest pas este cel care urmeaza. Cand vine vorba de segmentul de clientela tanara, prezenta in mediul online este absolut esentiala. Se poate crea un site web sau se pot folosi site-urile de socializare prin care sa se faca cunoscuta noua afacere.

Este recomandat un URL usor de retinut si tastat. Poti incepe cu un site de baza, usor de construit, pana aduni resurse pentru unul profesionist. Website-ul este prima forma de promovare si este cea mai simplu de accesat de catre clienti.

7. Promovare. La capitolul promovare, este important sa alegi  strategia, materialele promotionale si canalele de promovare. In stransa legatura cu promovarea, trebuie sa fie raspunsul la intrebarea „cine este clientul meu obisnuit?”, iar de aici, se vor analiza celelalte componente de marketing si promovare. Daca bugetul nu este unul generos, poti incepe cu anunturi in ziare, reviste, flyere, email-uri de promovare. Nici aceasta etapa nu va avea un rezultat imediat, ci trebuie avuta rabdare si perseverenta pentru a face cunoscuta afacerea, chiar si intr-un oras mai mic.

Trebuie sa ai in vedere care din metode este cea care aduce clientii la tine, prin formulare de feedback, sau intrebari fata in fata. Acest lucru este important pentru a sti care metoda consuma banii fara rezultat. Mai multe informatii cu privire la posibilitatile de promovare pentru afacerea ta gasesti AICI si AICI.

8. Asigura sediul si afacerea. In caz de furt sau oricare alt eveniment nefericit care ar putea afecta activitatea desfasurata, este bine sa existe polite de asigurare. Acest pas este important atat pentru angajati, clienti, cat mai ales pentru antreprenor, pentru a minimiza riscurile.

9. Stabileste un brand. Trebuie sa arati cum se deosebeste firma ta de alta cu aceeasi activitate si de ce va alege clientul produsele sau serviciile tale. Brand-ul creaza loialitate, inspira incredere, reducand ideea de risc pe care si l-ar asuma clientul, si astfel creaza cererea..

10. Analizeaza abilitatile care trebuiesc dezvoltate. Niciun om nu se naste invatat. Fiecare invata din toate intamplarile in care este pus, pentru a se dezvolta. Trebuie sa inveti cum sa tii contabilitatea, cum sa vorbesti cu oamenii, sau cum sa vorbesti in public. Fara adaptabilitate din partea antreprenorului, nu exista reusita in afaceri. El trebuie sa fie in continua stare de invatare si studiere a diverselor probleme cu care se confrunta firma.

Un material PlandeAfacere.ro. Toate drepturile rezervate.

Share.

4 comentarii

  1. salut! m.am gandit sa imi deschid o firma de tractari auto , as avea nevoe de ajutorul unui consultant sa ma poata invata cum sa obtin un sprijin financiar poate guvernamental , ma poate ajuta cineva?

Reply To mihai Cancel Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.