Model plan de afaceri pentru pentru firma de producere de documentare culturale

0

plan21Sinteza planului de afaceri

Avand in vedere cresterea exponentiala a pietei romanesti in domeniul media, cultura si a reglementarilor tot mai exigente in domeniu, activitatea societatii comerciale mai sus mentionata este subordonata misiunii de producere si comercializare a spoturilor, documentarelor si a prezentarilor informative culturale, existand o cerere foarte mare in acest domeniu. Principiile dupa care societatea comerciala isi doreste sa se ghideze sunt profesionalismul si punctualitatea fata de clientii nostri. Avantajul nostru competitiv este faptul ca in Transilvania nu exista o asemenea firma producatoare.

Descrierea afacerii

Misiunea societatii comerciale are in vedere producerea si comercializarea de spoturi, prezentari, documentare culturale despre orice domeniu. Prin profesionalism si tehnologie noua se vrea ca aceste productii sa se incadreze in normele europene, dar in acelasi timp sa ofere solutii de calitate clientilor nostri in timp real.

Strategia de dezvoltare a societatii comerciale se concentreaza pe urmatoarele trei
domenii principale:
1) dobandirea de know-how adaptat tehnologiilor performante
2) dotarea cu echipamnete si tehnologii performante
3) extinderea catre noi piete

Aceste obiective vizeaza cresterea competitivitatii pe piata serviciilor din domeniul cultura media. In acest fel se urmareste oferirea unor solutii clientilor nostri, caracterizate prin calitate si eficienta la standarde europene.

Obiectivele noastre sunt detaliate in tabelul de mai jos:

1. Achizitionarea de aparatura performanta, obiectiv care va viza amenajarea unui studio de productie performant, conceput pentru producerea materialelor audio-video.
2. Realizarea la timp a materialelor.
3. Incheierea de parteneriate de tip public-privat cu universitatile de profil in vederea adaptarii programei universitare la nevoile pietei, oferirea posibilitatii studentilor de a-si desfasura stagii de practica.
4. Cresterea numarului de clienti de la an la an prin extinderea productiei pentru clienti din afara judetului Alba.
5. Cresterea profitului cu peste 80% incepand cu anul 2.

Definirea pietei

Aria geografica de acoperire a serviciului

Societatea isi incepe activitatea in orasul Alba-Iulia cuprinzand si judetul Alba, cu dorinta de extindere in Transilvania dupa primul an de activitate. Iar incepand cu anul trei, extinzandu-si activitatea la nivelul intregii tari. Modul de executie al serviciilor noastre permite deplasarea personalului in diversele locatii solicitate de clienti, atat in mediul urban, cat si in mediul rural.

Clienti potentiali

  • Televiziuni locale, nationale, radio-uri
  • Universitati scolare
  • Primarii
  • Prefecturi
  • Consilii locale si judetene
  • Persoane juridice si fizice atat in Romania cat si in afara tarii

Analiza stadiului actual al pietei – nevoi si tendinte

Exista o mare cautare a serviciilor de realizare, producere a documentarelor, prezentarilor, spoturilor culturale de calitate. In judetul Alba nu exista nicio firma producatoare de asa ceva.

Previzionarea cresterii pietei

In urmatorii ani cererea de produse in domeniul cultura va fi foarte mare, datorita faptului ca Romania este in continua dezvoltare impusa de Uniunea Europeana in domeniul arta, cultura informativa.

Strategia de marketing

Punctele tari ale afacerii, avantaje fata de competitori

Echipamentele si tehnologia performanta
Calitatea maxima a produsului finit
Realizarea cat mai rapida a produsului ceruta de client
Predarea produsului la timp si pe suport usor ( Dvd, Caseta video, Cd etc. )
Preluare comenzi si prin internet
Furnizare corecta a datelor date de client
Echipamentele si tehnologiile care vor fi implementate reprezinta un pionierat pe piata serviciilor de producerea de documentare, materiale informative din Transilvania, intrucat nu exista in prezent o firma producatoare in zona.

Politica de pret

Firma doreste sa practice preturi care ofera un raport perfect calitate/pret. Strategia preturilor noastre este una flexibila, care permite acordarea de discount-uri clientilor fideli, dar fara mari oscilatii, tinand cont de modificarile ce pot surveni intre cererea si oferta de pe piata. Totodata se au in vedere costurile de prestare ale serviciilor in cele mai bune conditii astfel incat calitatea sa nu fie afectata.

Promovarea serviciului

Promovarea serviciilor si produselor noastre se va realiza prin:

  • Promo-uri difuzate de 3 ori pe zi la televiziunile locale, judetene, nationale din care sa se inteleaga foarte clar obiectivul firmei;
  • Materiale promotionale in cotidienele locale;
  • Promovare la radio difuzat inaintea stirilor;
  • Panouri publicitare;
  • Internet + Website propriu;
  • Distribuirea de materiale publicitare (pliante, brosuri).

Descrierea produselor si a serviciilor

Serviciile oferite vor fi:

  • Producerea de spoturi, documentare culturale despre orice domeniu
  • Montaje audio-video
  • Concepte culturale
  • Filmare profesionala
  • Fotografie profesionala ( documentare culturale bazate pe fotografii )
  • Scurte prezentari de informare, culturalizare

Investitiile vizate de acest proiect se axeaza pe achizitionarea unor echipamente moderne si tehnologii performante, absolut necesare pentru realizarea unor produse conform exigentelor standardelor europene.

In acest fel, se vor achizitiona:

  • Camere de filmat, camere foto – pentru realizarea inregistrarilor
  • Calculator performant + programul de montaj digital – pentru montarea imaginilor atat video cat si foto
  • Monitoare imagine – pentru vizionarea imaginilor in timpul montajului
  • Mixer audio, microfoane – pentru realizarea de inalta calitate a sunetului
  • Cabluri, prelungitoare, lumini
  • Accesorii camere video si foto – pentru o filmare si fotografiere cat mai profesionista
  • Un mijloc de transport – pentru transportarea echipamentelor si deplasarea la o anumita locatie

Calitati/avantaje fata de competitori
Echipamentele si tehnologia performanta cat si profesionalismul angajatilor reprezinta avantajul acestui plan:

  • calitatea maxima a serviciilor oferite
  • executarea performanta si la timp pentru clientii nostri
  • realizari artistice, culturale
  • preluare comenzi si prin internet
  • furnizare corecta a datelor date de client

Organizarea firmei si managementul acesteia

Societatea comerciala poate functiona cu 4 persoane. Top managementul firmei este asigurat de directorul general, care este si administratorul firmei. Directorul economic, gestioneaza fluxurile financiare ale firmei si este un serviciu externalizat.

Producatorul Executiv, este persoana care coordoneaza productia si vanzarile. Pentru inceput in departamentul vanzari se poate incepe cu o singura persoana.

Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:

Model plan de afaceri Firma de producere de documentare

Share.

Leave A Reply