Model plan de afaceri pentru infiintarea unei gradinite

1

Sinteza planului de afaceri

Gradinita vrea a fi o firma de servicii care doreste sa promoveze pe piata servicii de educatie prescolara, adresandu-se familiilor cu posibilitati materiale medii si care acorda un timp mai mare serviciului (carierei).

Obiectul de activitate il reprezinta ingrijirea si educarea copiilor de varsta prescolara, in vederea dezvoltarii armonioase a personalitatii acestora si pregatirea lor pentru urmatoarele etape ale vietii.

Gradinita isi stabileste ca misiune acoperirea unei nise de piata in cateva cartiere din Alba-Iulia unde nu exista institutii care sa ofere astfel de servicii; in viitor firma are ca obiectiv extinderea activitatii si in alte zone ale orasului unde se va manifesta o cerere mai mare de astfel de servicii.

Descrierea afacerii

Scurta descriere a viziunii si a misiunii
Oamenii sunt din ce in ce mai ocupati. In acelasi timp fiecare doreste sa ofere maximum familiei.

Au crescut exigentele referitoare la pregatirea copiilor.

Oamenii sunt din ce in ce mai dispusi sa plateasca pentru un serviciu de educatie de calitate, in care copilului sa i se urmareasca evolutia, sa fie testat si sa fie tratat individual. Acestea sunt premisele din plan social care creeaza in plan economic premisele dezvoltarii sectorului de gradinite private.

Fiind vorba de copii, parintii sunt preocupati in primul rand de conditiile de igiena si calitatea produselor alimentare servite copiilor. De aceea o mare parte din investitia pentru o gradinita privata trebuie concentrata in amenajarea gradinitei si in utilarea acesteia. Nu este suficient insa sa existe conditiile, daca nu exista educatori bine pregatiti care sa aplice o metodologie moderna. O parte din investitii trebuie sa fie orientate spre achizitia de jocuri, carti, etc. De asemenea colaborarea cu un psiholog care sa-i testeze pe copii este o investitie care trebuie luata in calcul.

In proiectarea afacerii au fost identificate urmatoarele surse de risc:
I. Factorii macroeconomici
II. Piata
III. Calitatea serviciilor
IV. Factori interni

I. Factorii macroeconomici – reprezinta influenta pe care parametrii economici generali, mediul de afaceri si legislatia o pot avea asupra afacerii. Din previziunile economice pentru anii 2012 si 2013, desi se preconizeaza o crestere economica scazuta, oscilatiile inflatiei si a regimului taxelor nu vor influenta negativ afacerea din urmatoarele motive:

– Se estimeaza o continuare a investitiilor in educatia si formarea copilului, la un nivel mult mai ridicat anilor precedenti;
– firma va avea o strategie de guerila fata de concurenta in ideea de a atrage clienti deja existenti respectiv acapararea pietei deja formate prin furnizarea unui serviciu premium.
– Serviciile firmei sunt servicii de prima necesitate in dezvoltarea si formarea copiilor.

II. Piata, reprezinta un risc relativ scazut pornind de la premiza ca firma vine in intampinarea unei nevoi neacoperite.

III.Calitatea serviciilor, poate reprezenta un risc in masura in care firma nu va tine pasul la nivel mondial cu inovarea in privinta serviciilor oferite. Totusi, consideram ca acest risc este scazut datorita faptului ca firma acorda o atentie speciala calitatii serviciului oferit.

IV. Riscul factorilor interni este legat in principal de personal si de capacitatea manageriala a initiatorilor firmei. Numarul redus de persoane programate pentru gestiunea si dezvoltarea afacerii, denota un risc redus legat de personal si o capacitate de adaptare ridicata la situatii de criza.

Definirea pietei

Aria geografica de acoperire a serviciului
Firma isi va incepe activitatea in orasul Alba-Iulia, cu dorinta de extindere in Transilvania dupa primii doi ani de activitate. Constructia, proprietate, a fost ridicata avand ca destinatie – gradinita de copii. Este astfel gradinita ce ofera copiilor spatiul necesar pentru activitati instructiv-educative, sportive, recreative, de odihna, etc.. Cadrul ambiental dispune de o dotare moderna si atractiva.

Clienti potentiali
Persoane fizice – se adreseaza familiilor cu posibilitati materiale medii si care acorda un timp mai mare serviciului (carierei).

Analiza stadiului actual al pietei – nevoi si tendinte
Exista o nevoie acuta a acesti servici. In judetul Alba gradinitele particulare sau de stat nu acopera nevoia inpusa de natalitatea in proces de crestere. Asadar, tendinta pietei este de crestere exponentiala, in timp ce nevoia de servicii in acest domeniu este acuta.

Previzionarea cresterii pietei
In urmatorii cinci ani se previzioneaza o dublare a cererii de servicii din sistemul educational, aceasta conform ultimelor date statistice furnizate de Institutul de Statistica.
Daca pana nu de mult copilul era ingrijit de bunici, matusi, vecini, din lipsa banilor dintr-o obisnuinta perpetuata din generatie in generatie, lucrurile incep sa se schimbe. Piata este dinamica si chiar daca criza inca persista, investitiile in educatia si dezvoltarea copiilor este nemasurabila in constiinta parintilor.

Descrierea serviciilor oferite
Principiul invatarii experientiale este principalul nostru obiectiv si drept urmare organizam ori de cate ori este necesar iesiri in natura, spectacole, vizite la Zoo, plimbari tematice, etc..
Organizam de doua ori pe an serbari de evaluare a cunostintelor copiilor si serbari interactive. De asemenea, nu trecem cu vederea evenimentele importante din ziua fiecarui copil si le sarbatorim cum se cuvine.
Gradinita organizeaza cursuri de limba germana intensive – germana prin poveste.
Gradinita desfasoara activitati optionale si cluburi incluse in taxa ( limba engleza, limba germana, clubul bunelor maniere, clubul arte plastice, clubul jocurilor distractive si de miscare, clubul muzica vocala ) si cu taxa ( pian, Fun Science, karate, comunicare prin arta teatrala, creatie si inteligenta emotionala, gimnastica sportive si elemente de dans, inot, tennis de camp).

Calitatea serviciilor reprezinta cheia succesului acestei afaceri.

  • Cursurile oferite
  • Activitatile extra
  • Pretul scazut avand in vedere faptul ca anumite costuri, gen chirie, la noi sunt inexistente

Dotarile si ambianta creata in interiorul gradinitei precum si gradina acesteia reprezinta un pionierat pe piata serviciilor educatinale din Transilvania, intrucat nu exista in prezent in zona.

Planul de marketing

Punctele tari ale afacerii, avantaje fata de competitori

  • Organizarea de activitati interesante si educative inafara spatiului gradinitei
  • Oferim la alegere cursuri de limbi straine
  • Un spatiu de joaca in gradina gradinitei, special amenajat, ideal pentru copii
  • program scurt sau prelungit

Politica de pret
Firma doreste sa practice preturi care ofera un raport optim calitate/pret. Strategia preturilor noastre este una flexibila, care permite acordarea de discount-uri clientilor fideli, dar fara mari oscilatii, tinand cont de modificarile ce pot surveni intre cererea si oferta de pe piata. Totodata se au in vedere costurile de prestare ale serviciilor in cele mai bune conditii astfel incat calitatea sa nu fie afectata.

Promovarea serviciului
Promovarea serviciilor si produselor noastre se va realiza in principal prin distribuirea materialelor publicitare (pliante, brosuri), prin canale electronice si un in ultimul rand recomandarile clientului multumit. Firma va beneficia de un website, care va promova pe piata, imaginea si prodúcele firmei. Website-ul va oferi informatii utile tuturor celor interesati si va permite o transmitere directa catre clienti a ofertelor noastre, oferind si datele de contact in vederea unei comunicari directe cu clientii sau potentialii nostri clienti. Recomandarile clientilor, multumiti de serviciile noastre, vor determina noi clienti. Am adoptat aceasta strategie de distributie a serviciilor deoarece ea asigura o crestere lenta, dar sustinuta a cifrei de afaceri, si mentine o profitabilitate ridicata.

Organizarea si managementul firmei

Organigrama firmei
Organigrama firmei cuprinde: departamentul financiar-contabil, departamentul administrativ, educational si departamentul de marketing fiecare fiind coordonate de catre un director, cu specializare pe domeniul pe care activeaza.

Managementul firmei este asigurat de directorul general, care este si administratorul firmei. Dep.financiar-contabil este incredintat unei firme specializate.

Pentru inceput in departamentul de Marketing se poate incepe cu o singura persoana. Un alt departament important al firmei este departamentul educational, cel mai vast departament.
Managementul
Dep. Financiar-contabil
Dep. Administrativ
(Externalizat)
Dep. Educational
Dep. de Marketing
Aprovizionare gradinita firma cataring
O persoana
3 profesori
3 supraveghetori
Profesori externi

Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:

Model plan de afaceri Gradinita

Share.

Un comentariu

Leave A Reply