Model plan de afaceri pentru agentie imobiliara

2

Sinteza planului de afaceri

Aceasta firma are ca obiectiv usurarea si intermediarea tranzactiilor mari de terenuri si imobiliare luxoase.

Misiunea companiei noastre este de a crea un mediu atractiv si eficient pentru investitorii in imobiliare.

Dintr-o baza de date foarte bogata,oferim clientilor nostri imobiliare la standarde inalte. Firma noastra se va ocupa exclusiv cu tranzactii mari si imobiliare de lux. Aspiram sa dobandim o reputatie pe piata ca intermediar corect si eficient. Putem obtine acest lucru prin intelegerea clara a tendintelor si nevoilor de pe piata si adaptabilitatea la cerintele pietei.

Pentru a ne atinge obiectivul, firma noastra are nevoie de capital, talent managerial, si o publicitate adecvata.

Telul nostru este de a deveni lideri pe piata imobiliara de lux si crearea unui brand,care va duce la extinderea si in alte orase

Descrierea afacerii

In orasele mari, piata imobiliara este extrem de bine reprezentata, desi este una relativ tanara, inceputurile sale datand din 1994 -1995.

In prezent, pe piata se regasesc doua categorii principale de operatori:

  • firme de renume, cunoscute (un numar relativ redus) – reprezentand fie sucursale ale unor companii straine, fie locale – cu cifre de afaceri anuale de sute de mii de dolari, care acopera un segment semnificativ de clienti (in special din mediul de afaceri – companii multinationale);
  • firme/agentii de dimseniuni medii si mici (un numar extrem de mare), care isi disputa cota de piata ramasa – in special orientate catre o piata de „cartier”.

In cadrul firmei noastre fiecare agent va completa baza de date cu cererile si ofertele extrase de programele informatice , apoi va combina cererea cu oferta. Agentii se vor duce pe teren si vor viziona ofertele , vor face poze , vor afla toate detaliile privitoare la imobil si vor intocmi dosarul fiecarui imobil.

Dosarul fiecarui imobil cuprinde: tipul de imobil, zona, descriere detaliata, pozele imobilului, schitele, informatii despre actele de proprietate. Agentul va purta o imbracaminte adecvata care sa-i confere prestanta ,va apara interesele ambelor clienti avand in vedere prevederile legale din domeniu , va armoniza interesele ambilor clienti in vederea incheierii afacerii. Incheierea precontractului sau a contractului de vanzare- cumparare se va face la notar in prezenta agentului. In cazul contractelor de inchiriere agentul insoteste clientul la Administratia Financiara pentru inregistrare. Fiecare client va semna contractul de vizionare care prevede fidelitatea clientului pentru imobilul vizionat si comisionul .

Definirea pietei

Factorii determinanti in prestarea serviciului nostru sunt baza de date extrem de bogata si agentii nostrii foarte competenti si seriosi. Serviciul nostru este unic prin aceea ca se axeaza exclusiv pe imobilele de lux si avem un avantaj pe piata deoarece creditele nu sunt un impediment pentru clientii nostri si promtitudinea serviciilor noastre.

Descrierea produselor si a serviciilor

Pac Imobil face oferte posibililor clienti si se ocupa de toate detaliile tranzactiei.

Exista si alte companii pe piata care pot oferi servicii similare, dar suntem capabili a ne diferentia pe piata deoarece ne axam exclusiv pe imobilele de lux.

Serviciul nostru este unic deoarece se axeaza exclusiv pe piata de lux si avem un avantaj pe piata datorita clientelei si promptitudinii noastre.


Planul de marketing

Clientii
In functie de dimensiuni si reputatie, agentiile imobiliare se adreseaza unor segmente diferite de clienti:

  • Cele mari isi impart o piata in care principalii clienti sunt: firmele multinationale, bancile sau persoanele fizice cu venituri foarte mari. Aceasta piata este in crestere incepand din anul 2000, datorita cresterii investitiilor in economie.
  • Cele medii si mici lupta pentru o cota cat mai buna in cadrul segmentului de piata reprezentat de firmele mici si mijlocii si de persoanele fizice. Aceasta piata are o evolutie oscilanta, in functie de zone, iar previziunile pentru viitor prevad o tendinta ascendenta a cererii, mai ales in contextul dezvoltarii lanturilor de supermarketuri,mall-uri si hypermarketuri, care atrag dupa sine o frenezie deosebita a pietei imobiliare.

Concurenta

O agentie imobiliara nou-infiintata nu are posibilitatea de a concura cu marile forte in domeniu, pe proiecte de mare anvergura. De aceea competitorii vor fi firmele mici, vizand segmentul de clienti descris mai sus.

Pentru a avea succes intr-o afacere noua pe aceasta piata, trebuie luate in considerare aspecte legate de diversificarea ofertei fata de concurenta – tocmai de aceea, firmele de dimensiuni relativ mici au inceput sa ofere produse integrate (de la tranzactia imobiliara propriu-zisa pana la asistenta necesara la perfectarea tuturor documentelor aferente unei tranzactii).

Cu cat o firma de dimensiune mica este capabila sa ofere asistenta in toate etapele derularii unei tranzactii (Administratie Financiara, Cadastru, Notariat etc.), cu atat sansele acesteia de a castiga teren in fata concurentei cresc.

Marile companii in domeniul imobiliar ofera, pe langa aceste facilitati, numeroase alte servicii, dintre care putem enumera: studii de fezabilitate, masuratori topo, expertize tehnice, consultanta imobiliara, realizarea de constructii si amenajari interioare.

Promovarea

Promovarea serviciilor imobiliare consta in principal in anunturi inserate in ziarele centrale/locale, in reviste sau in brosurile adresate oamenilor de afaceri (de genul celor distribuite gratuit in aeroporturi sau hoteluri), alte aparitii in presa scrisa.

De multe ori insa, in Romania „publicitatea” in sfera intermedierilor imobiliare – in special in cazul agentiilor relativ mici – se rezuma la „fluturasii” raspanditi in cutiile postale, pe stalpi sau pe panourile publicitare. O astfel de promovare are avantajul ca este foarte ieftina, dar pe de alta parte are un efect restrans si de multe ori creeaza o anumita reticenta in randul multora dintre „destinatari”.

Organizarea si managementul firmei

Sediul firmei este reprezentat de un apartament cu 4 camere, din care una este destinata directorului, doua camere se folosesc pentru ca agentii sa poata prelucra datele, iar o a treia incapere e destinata discutiilor cu clientii. Imobilul prezinta si o baie si doua holuri. Sediul firmei are acces la apa si canalizare, termoficare, electricitate si internet.

Pentru a-si desfasura activitatea in cele mai bune conditii, firma are nevoie de 5 computere, dupa cum urmeaza: unul asezat in biroul directorului si celelalte 4 pentru angajati. Alte produse necesare sunt cele birotice, un telefon fix, un fax, imprimanta si telefoane mobile.

Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:

Model plan de afaceri Agentie Imobiliara

Share.

2 comentarii

  1. Daca ai putea sami trimiti te rog materialul integral de la plan de afacere pentru agentie imobiliara prin e-mail pentru ca numai merge linkul de download.

  2. Puteti, va rog, sa-mi trimiteti materialul acesta pe adresa de e-mail, pentru ca nu pot accesa adresa cu materialul integral. Va multumesc

Leave A Reply