Control la comunicare!

0

comunicare-onlineEi, prietene, cand ai dus ultima data comunicarea la policlinica? Vorbesc serios, stiu ca fiecare dintre noi avem o parere buna in ce ne priveste si ca suntem convinsi ca facem lucrurile cum trebuie, mai ales atunci cand vine vorba despre comunicare… Ne descurcam, nu-i asa, ca nu e chiar atat de complicat. Sau… nu-i asa de simplu?

„Cea mai mare problema in materie de comunicare este iluzia ca aceasta a avut loc„, zice o vorba din batrani. Ei bine, eroarea capata dimensiuni majore in momentul in care iluzia continua si mai este si alimentata. Din acest motiv, pentru a nu cauza pagube majore si pentru a preveni efectele pe termen lung, e bine sa duci comunicarea „la doctor”, in acelasi mod in care incerci sa gestionezi si inerentele probleme de sanatate.

Context.

Probabil ca povestea legata de comunicare a ajuns deja un cliseu si in mod firesc, cineva care lucreaza in project management si a citit macar o carte sau a mers doar la primul curs stie ca 90 % din activitate tine de comunicare. Ca de obicei, insa, lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par, asa ca e bine sa stii la ce sa te astepti si cum sa procedezi, atunci cand „se rupe filmul„. Iata de ce sunt tentat sa nuantez putin procentul, in functie de mediul de lucru si de tipul proiectului:

  • Majoritatea activitatii este legata de comunicare pentru ca vorbesti cu echipa, cu managementul, cu furnizorii si cu toate partile implicate, pentru a defini ce este de facut, ce trebuie raportat, etc.
  • 80% din activitate (sau poate mai putin) tine de comunicare, daca nu dispui de un asistent care te poate ajuta cu latura administrativa, cu stabilirea meetingurilor si cu sincronizarea agendelor, cu pregatirea rapoartelor (ma refer nu doar la ce presupun continutul si editarea..), cu legatura intre partile implicate si cu realizarea follow-up-ului consistent. Daca, totusi, consideri ca aspectele enumerate mai sus reprezinta activitati care te vor ajuta mai tarziu, atunci putem vorbi despre un procentaj de  80% -90%. Dar, ce mai conteaza, daca nu comunici corespunzator, ajungi s-o dai in bara!

8 motive din pricina carora plutesti in deriva:

1. Nu comunici la timp, iar cand iti dai seama este, deja, prea tarziu.

2. Folosesti acelasi limbaj, template sau fisier cand comunici si cu echipa dar si cu managementul superior.

3. Iti scapa detalii importante si aici ma refer la greselile involuntare, nu la cele intentionate ☺.

4. Lucrezi in pripa, pentru ca nu niciodata nu ai timp si nu esti hotarat in privinta „roadelor” pe care vrei sa le obtii in urma comunicarii.

5. Te concentrezi exclusiv pe o singura directie si pierzi imaginea de ansamblu. Exemplu: Informezi constant managementul superior, insa neglijezi legatura cu utilizatorii de business sau cu beneficiarii finali.

6. Alegi acelasi tip de abordare, indiferent de natura comunicarii sau de contexte diferite. Exemplu: Cand dai status si transmiti ca lucrurile merg bine dar procedezi similar si cand lucrurile sunt intarziate sau cand ai nevoie de mai multe resurse ori, mai rau, cand lucrurile au explodat. Ideal ar fi ca, pentru fiecare din aceste variante, sa ai strategii diferite. Atentie, aici nu vorbesc despre un template ci despre felul in care abordezi lucrurile, despre modul in care frazezi, ma refer inclusiv la persoanele alaturi de care te aliniezi si… tot asa!

7. Presupui ca daca lucrurile sunt clare pentru echipa si pentru tine, automat sunt la fel de clare si pentru ceilalti. Gresit!

8. Consideri ca daca ai suportul managementului este suficient pentru a avea suportul intregii companii. Este o capcana!

Citeste mai multe detalii pe cipriancucu.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.