Cazierul Fiscal: ce este, ce fapte sunt inscrise, cand este prezentat?

0

cazierul-fiscal-ce-este-si-ce-fapte-sunt-inscrise-in-elDaca vrei sa iti infiintezi o firma, trebuie sa stii ca inainte de a depune dosarul si de a initia procedura de inregistrare, trebuie sa verifici daca ai fapte inscrise in cazierul fiscal. Ce este acest cazier, ce fapte sunt inscrise in el si de ce este atat de important? Toate raspunsurile pot fi regasite mai jos.

Ce reprezinta cazierul fiscal?

Pe scurt, cazierul fiscal este un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili, in care se tine evidenta persoanelor fizice, juridice si a entitatilor fara personalitate jurídica, care au savarsit fapte ce contravin disciplinei financiare.

Ce fapte se inscriu in cazierul fiscal?

HG 1000/2015 privind faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 977 din 30 decembrie 2015, descrie o lista cu fapte ce nu trebuie realizate de catre contribuabili pentru a un avea ulterior problema cu acest cazier. Asadar, mai jos este o lista cu faptele ce se vor inscrie in cazierul fiscal:

Fapte care constituie infractiuni sau contraventii potrivit:

•    Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale;
•    Legii societatilor nr. 31/1990;
•    Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
•    Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei;
•    Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului;
•    OUG nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010;
•    Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale;
•    Legii nr. 59/1934 asupra cecului;
•    Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie;
•    Legii contabilitatii nr. 82/ | | 1991;
•    OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala;
•    Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala;
•    Legii nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite;
•    OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale;
•    Legii nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea OUG nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata;
•    Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol;
•    OUG nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010;
•    HG nr. 707/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al Romaniei;
•    OUG nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 225/2006;
•    OUG nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009.

Intreaga lista cu toate cele 318 fapte specifice ce se pot inscrie in cazierul fiscal, poate fi accesata pe website-ul ANAF.

Cum se „sterg” faptele din cazierul fiscal?

Conform OG din 18 august privind cazierul fiscal, Art. 6, contribuabilii care au inscrise informatii in cazierul fiscal se scot din evidenta daca:

•    faptele pe care le-au savarsit nu mai sunt sanctionate de lege;
•    a intervenit reabilitarea de drept sau judecatoreasca constatata prin hotarare judecatoreasca;
•    faptele inscrise in cazierul fiscal sunt sanctionate ca infractiuni si nu au mai savarsit fapte de aceasta natura intr-o perioada de 5 ani de la data executarii pedepsei;
•    faptele inscrise in cazierul fiscal sunt sanctionate conform legii penale cu amenda sau avertisment si nu au mai savarsit fapte de aceasta natura intr-o perioada de 5 ani de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal;
•    faptele inscrise in cazierul fiscal sunt sanctionate contraventional, cu exceptia faptelor prevazute la lit. f), intr-o perioada de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal;
•    faptele inscrise in cazierul fiscal sunt sanctionate contraventional la regimul produselor accizabile, intr-o perioada de un an de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale;
•    au fost stinse creantele administrate de ANAF datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare sau patrimoniale cu debitorul;
•    contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat;
•    persoana nu mai detine calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat al contribuabilului aflat in stare de inactivitate.
•    decesul, respectiv radierea contribuabilului.

De asemenea, aceeasi ordonanta se precizeaza ca in cazul in care informatiile inscrise in cazierul fiscal al unui contribuabil nu corespund situatiei reale ori inregistrarea lor nu s-a facut cu respectarea dispozitiilor legale, pot cere rectificarea acestor fapte printr-o cerere speciala la organul fiscal competent.

Cand trebuie prezentat cazierul fiscal?

•    la infiintarea unei firme;
•    la inscrierii asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora;
•    la autorizarea exercitarii unei activitati independente;
•    la inregistrarea unei cesiuni de catre noii asociati sau actionari;
•    la numirea unor noi reprezentanti legali sau la adugarea de noi asociati/ actionari cu prilejul efectuarii majorarii de capital social;
•    la adaugarea de noi membri in asociatii si fundatii, atunci cand ei devin si reprezentanti legali.

Cazierul fiscal se obtine completand o cerere, disponibila pe website-ul ANAF, pe care o depuneti si ulterior va fi eliberat si documentul.

Ai nevoie de asistenta in relatia cu ANAF?

Reinvent Consulting iti ofera servicii de consultanta fiscala online, disponibile pentru contabili, dar si servicii de evidente financiar-contabila pentru ca tu sa te ocupi de alte elemente ale business-ului tau.

Consultanta financiara online:

•    Abonament 100 lei – 10 intrebari via e-mail (daca sunt nefolosite se raporteaza pentru luna urmatoare);
•    25 lei/ intrebare (fara abonament).

Servicii de evidente financiar-contabila – de la 165 RON!

•    295 lei/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati
•    215 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (1.290 lei)
•    165 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (990 lei)

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM,  serviciul de gazduire de sedii sociale si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail  [email protected]. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.