Planificarea afacerii pentru 2015

1

january 2015Finalul de an este un moment bun pentru evaluare si planificare atat la nivel personal cat si la nivelul intregii afaceri. Este momentul in care tragi linia si vezi ce ai realizat in anul care tocmai se termina, ce obiective ai atins si ce tinte ai ratat, dar mai ales este momentul in care iti faci un plan pentru anul care urmeaza.

Este important sa faci aceasta evaluare si sa iti pui pe hartie obiectivele si planurile pentru anul urmator. Acestea vor fi ca o harta pentru desfasurarea afacerii tale pe parcursul urmatoarelor 12 luni.

Asa ca, acum este momentul perfect sa va acordati un pic de timp pentru a va gandi la afacerea voastra si sa va faceti un plan pentru anul urmator!

1. Retrospectiva anului trecut

  • Ce obiective ai avut pentru 2014?
  • Ce obiective ai atins in 2014?
  • Ce obiective nu ai atins in 2014?
  • Care au fost acele lucruri care au functionat foarte bine anul trecut?
  • Ce nu a functionat?
  • Care produs sau serviciu a general cel mai mare profit?
  • Care produs sau serviciu a generat cel mai mic profit?
  • Exista anumite aspecte pe care ti-ai fi dorit sa la faci altfel?

In functie de specificul afacerii tale pot aparea multe alte intrebari. Acesta retrospectiva este importanta pentru ca te ajuta sa intelegi ce a functionat in afacerea ta si ce nu, in anul care a trecut. In functie de rezultatele acestei evaluari vei vedea daca sunt lucruri pe care trebuie sa le continui si in 2015 sau daca trebuie sa mai faci anumite schimbari.

2. Planificare pentru 2015

  • Care sunt principalele obiective pentru 2015?
  • Intentionezi sa iti cresti vanzarile sau vrei sa le mentii la acelasi nivel?
  • Intentionezi sa te extinzi?
  • Vrei sa testezi alte strategii? Care anume?
  • Intentionezi sa faci rebranding?
  • Vrei sa iti schimbi strategia de marketing?
  • Vrei sa lansezi produse/servicii noi?

Lista de intrebari pe care poti sa ti le adresezi este practic infinita, dar este important sa iti clarifici scopurile si obiectivele pentru anul urmator si sa iti definesti directiile de dezvoltare.

La fel ca in cazul obiectivelor personale este esential sa le scrii si sa le pastrezi undeva la vedere pentru ca altfel risti sa uiti ce anume ti-ai propus sa realizezi.

Chiar daca pe parcursul unui an se pot schimba multe (si este si normal sa fie asa), rolul acestui demers este acela de a-ti oferi un instrument util menit sa te motiveze si sa te ajute sa-ti dezvolti afacerea in 2015. Este important sa stii unde vrei sa ajungi pentru a-ti stabili cea mai buna cale de a ajunge acolo.

Mult succes!

Un material plandeafacere.ro. Toate drepturile rezervate.

Share.

Un comentariu

  1. Ciao. Am ajuns pe pagina ta si am observat ca e foarte ingrijita si are informatii utile.
    Da-mi voie sa prezint si eu despre un magazin pe
    internet cu produse foarte ieftine: Aliexpress Romania.
    Cred ca aiaflat deja de el. Spor in continuare.

Leave A Reply