Cum sa scrii un plan de afacere de succes

0

cum sa scrii un plan de afacere de succesElaborarea planului de afaceri este, probabil, cel mai important pas pe care il faci in crearea unei afaceri de succes. „Plan de afaceri” ar trebui sa fie o expresie-cheie in vocabularul fiecarui antreprenor de succes.

Planul de afacere contine idei si viziuni privind justificarile, proiectiile si statisticile  care compara starea curenta a afacerii sau a ideii de afacere cu ceea ce ai planificat pentru urmatorii trei sau cinci ani. Un plan de afacere de succes trebuie sa fie parte din toate activitatile in care un antreprenor se angajeaza. Mai mult decat atat, planul de afaceri nu va inceta sa fie in mintea antreprenorului.

Simplitate. Simplitatea este una dintre cele mai importante caracteristici ale unui plan de afacere de succes. Fie ca este vorba de o afacere de familie sau de o afacere la o scala mai mare, scopul trebuie sa fie clar pentru a se putea atinge obiectivul. Nevoile firmei trebuie sa fie clar delimitate in viitorul plan de afacere. Antreprenorul trebuie sa cunoasca foarte bine piata vizata, sa inteleaga nevoile financiare necesare, precum bugetul, lichiditatile si, cel mai important, sa prevada cursul afacerii, de la punctul de plecare, la cel dorit.

Un antreprenor aflat la inceput de drum va dori, nu doar sa isi extinda clientela, dar va dori si un plan, in concordanta cu acest obiectiv, prin care sa ajunga sa se promoveze, de la crearea unui site web, la a crearea unor relatii profesionale si de afaceri. Planul trebuie adaptat la toate acestei nevoi si cerinte.

Odata ce ideea este pusa pe hartie si obiectivele sunt clar stabilite si discutate cu echipa manageriala, trebuie luata in calcul fezabilitatea ideii. Pana la urma, scopul planului de afaceri este sa atraga inevstitori care sa creada in planul ce le este pus in fata.

Citeste tot articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.