Tot ce trebuie stiut despre o marca (IV)

0

INSTRUMENTE LEGALE

Conferintele diplomatice si reuniunile interguvernamentale, incepute in anul 1960, la care participau si alte parti interesate din industrie precum si mandatari, au avut ca scop armonizarea legislatiilor nationale.

Discutiile si negocierile purtate in scopul crearii unui sistem al marcii comunitare au fost finalizate prin doua instrumente legale de lucru: „Directiva 89/104 de armonizare a legislatiilor statelor membre asupra marcilor”, intrata in vigoare la 21.12.1988 si „Regulamentul nr. 40/94 al Consiliului Uniunii Europene din 20.12.1993, asupra marcii comunitare”, intrat in vigoare la 15.03.1994.

Directiva nu realizeaza o armonizare totala a legislatiilor nationale, limitindu-se la masuri necesare unei bune functionari a pietei interne.

Pe de alta parte, Directiva prevede coexistenta, la nivel european, a doua sisteme de protectie a marcilor: sistemul national, reglementat prin legislatii nationale (armonizate, dar nu identice) si sistemul marcii comunitare, reglementat prin Regulamentul CEE 40/94, prin care, printr-o singura procedura, marcile inregistrate devin valabile in toate statele membre ale Uniunii.

Regulamentul este un instrument supranational, prin care marcile comunitare sunt inregistrate si produc efecte pe teritoriul tuturor statelor membre ale Uniunii Europene.

Totodata, a fost creat un organism independent si autonom al carui nume este Oficiul de Armonizare a Pietei Interne (OHIM), cu sediul in orasul Alicante, Spania, al carui rol este de inregistrare a marcilor comunitare.

Sursa: Business-point.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.